"Służyć Państwu i wspólnocie lokalnej, chronić porządek publiczny i bezpieczeństwo Ludzi, przestrzegać porządku prawnego, dyscypliny służbowej, dbać o etykę i dobre imię służby."

Telefon alarmowy 986

Aktualnie znajdujesz się na:

Gminny Program Gromadzenia Wody

Od stycznia 2021 r można składać wnioski do Gminnego Programu Gromadzenia Wody.
Wnioski przyjmowane są do 31 sierpnia.

Zasady udzielania dotacji celowej z budżetu gminy, reguluje Uchwała nr XXVI/224/2020 Rady Miejskiej w Łomiankach z dnia 14 lipca 2020 r. w sprawie zasad udzielania dotacji celowej z budżetu Gminy Łomianki w ramach Gminnego Programu Gromadzenia Wody.

Dotacje celowe udzielane są na:

  • zakup i montaż przydomowego, naziemnego zbiornika na deszczówkę i wody roztopowe,
  • budowę przydomowego ogrodu deszczowego.

Program skierowany jest do:

  • osób fizycznych,
  • osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą,
  • osób prawnych,
  • wspólnot mieszkaniowych,
  • jednostek sektora finansów publicznych będących gminnymi osobami prawnymi.

Wnioskodawca może uzyskać 80% kosztów zakupu, montażu lub budowy nowej infrastruktury z zakresu małej retencji określonej w Programie, jednak nie więcej niż 1.000,00 zł.

Pełna dokumentacja Gminnego Programu Gromadzenia Wody wraz z wszystkimi formularzami dostępna jest:

Instrukcja Gminnego Programu Gromadzenia Wody 

KROK 1.
SPORZĄDZENIE DOKUMENTACJI

  1. Wniosek o udzielenie dotacji celowej.
  2. Opis przedsięwzięcia określający jej zakres rzeczowo – finansowy oraz stan istniejący (dokumentacja fotograficzna, opis techniczny inwestycji, wnioskowana kwota dotacji),
  3. Oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością.
  4. Oświadczenie dotyczące podatku od towarów i usług – jeśli dotyczy.
  5. Wszystkie zaświadczenia i informacje dotyczące pomocy de minimis oraz pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie – dotyczy przedsiębiorców.
  6. Pełnomocnictwo do występowania w imieniu Wnioskodawcy - jeśli dotyczy.

KROK 2
ZŁOŻENIE DOKUMENTÓW W URZĘDZIE

  1. Termin składania wniosków o udzielenie dotacji celowej mija 31 sierpnia roku, w którym ma być realizowana inwestycja.
  2. Miejsce składania wniosków o udzielenie dotacji celowej: Urząd Miejski w Łomiankach, ul. Warszawska 115, 05-092 Łomianki.
  3. Szczegółowe informacje można uzyskać w Wydziale Ochrony Środowiska w Urzędzie Miejskim w Łomiankach pod nr telefonu: 22 76 86 224/225.

KROK 3
WERYFIKACJA DOKUMENTACJI

  1. Weryfikacja wniosku o udzielenie dotacji oraz ewentualne poprawki.
  2. Zaproszenie na podpisanie umowy o udzielenie dotacji.

KROK 4
REALIZACJA INWESTYCJI

  1. Realizacja inwestycji.
  2. Zapłata za przeprowadzone prace / dostawy.

KROK 5
ROZLICZENIE DOTACJI

  1. Złożenie wniosku o rozliczenie dotacji z pełną dokumentacją rozliczeniową :
    1. wniosek o rozliczenie dotacji,
    2. kopia protokołu odbioru wykonanej inwestycji – jeśli dotyczy,
    3. oryginał faktury/rachunku wykonawcy/dostawcy inwestycji,
    4. dokumentacja fotograficzna.
  2. Ewentualne poprawki wniosku o rozliczenie dotacji.
  3. Wizyta pracownika Urzędu Miejskiego w Łomiankach w miejscu realizacji inwestycji.

KROK 6
ZAKOŃCZENIE REALIZACJI ZADANIA

  1. Akceptacja rozliczenia przez Burmistrza Łomianek.
  2. Przekazanie dotacji celowej na wskazany rachunek bankowy.
  3. Rozpoczęcie okresu trwałości inwestycji 5 lat od dnia akceptacji rozliczenia dotacji celowej.

23.02.2021

Opcje strony

do góry