"Służyć Państwu i wspólnocie lokalnej, chronić porządek publiczny i bezpieczeństwo Ludzi, przestrzegać porządku prawnego, dyscypliny służbowej, dbać o etykę i dobre imię służby."

Telefon alarmowy 986

Aktualnie znajdujesz się na:

Usuwania "wraków" ciąg dalszy...

Obecnie Straż Miejska w Łomiankach prowadzi 14 czynności w stosunku do posiadaczy porzuconych, nieużytkowanych aut. W ostatnich dniach, z ulic i parkingów Łomianek udało się usunąć kolejne 4 auta.

    
ul. Warszawska

Strażnicy Miejscy w Łomiankach odbierają wiele sygnałów i zgłoszeń, dotyczących pojazdów porzuconych na terenie naszej gminy, które nie tylko skutecznie blokują miejsca parkingowe, ale przyczyniają się do obniżenia walorów estetycznych okolicy. Zgodnie z § 12.1.6 Ustawy o strażach gminnych (miejskich) (Dz. U. Dz. U. z 2019 r. poz. 1795) funkcjonariusz Straży Miejskiej jest upoważniony do usuwania pojazdów i ich unieruchamiania przez blokowanie kół w przypadkach, zakresie i trybie określonych w przepisach o ruchu drogowym.

Omawiane wytyczne do prawnych działań funkcjonariuszy stanowi art. 50a ustawy z dn. 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2020 r. poz. 1517) oraz Rozporządzenie MSWiA z dn. 22 czerwca 2011r. w sprawie usuwania pojazdów pozostawionych bez tablic rejestracyjnych lub których stan wskazuje na to, że nie są używane.

Pojazd nieużytkowany, który został usunięty z drogi, zostaje odholowany na wyznaczony parking dozorowany. Nie jest to jednak usługa bezpłatna. Właściciel auta musi uiścić opłatę za usunięcie i przechowanie pojazdu. Ma na to maksymalnie 6 miesięcy.

Ustawodawca określił, że pojazd usunięty w trybie określonym art. 50a Prawa o ruchu drogowym, nieodebrany na wezwanie gminy przez uprawnioną osobę w terminie 6 miesięcy od dnia usunięcia, uznaje się za porzucony z zamiarem wyzbycia się. Pojazd ten przechodzi na własność gminy z mocy ustawy.

    
ul. Warszawska

 

KB
fot.: sm
28.09.2020

Opcje strony

do góry